Czym jest hostowana centrala PBX?

Hostowana centrala PBX (private branch exchange) jest dostarczana jako hostowana usługa. Znana jest również jako wirtualna centrala PBX, a związane z nią korzyści z punktu widzenia firmy to eliminacja kosztów instalacji, obsługi i konserwacji centrali, ponieważ to dostawca usługi VoIP hostuje centralę PBX.

Hostowana centrala PBX pozwala firmom korzystać w pełni z funkcji systemu telefonicznego, np. poczty głosowej, faksu, automatycznych powitań, konferencji itd.

Dostawcy oferujący swoim klientom hostowane centrale PBX jako usługę wykonują zadania obsługi i przekierowywania połączeń, a także czynności konserwacyjne związane z hostowaną centralą.

Istnieją trzy sposoby działania hostowanej centrali PBX: za pośrednictwem publicznej komutowanej sieci telefonicznej (PSTN), za pośrednictwem Internetu (hostowana centrala IP PBX za pośrednictwem telefonii internetowej lub protokołu VoIP) lub poprzez połączenie obu powyższych metod.

Kluczowe zalety hostowanej centrali PBX

Kluczowe zalety hostowanej centrali PBX
  • Początkowa i trwała redukcja kosztów – nie ma konieczności dokonywania dużych inwestycji przed instalacją systemu telefonicznego, a poza tym koszty eksploatacji są dużo niższe, ponieważ nie trzeba zatrudniać pracowników stacjonarnych do obsługi konserwacji centrali PBX.

  • Możliwość pracy zdalnej – dzięki wirtualnemu systemowi telefonicznemu pracownicy mogą wykonywać swoje zadania z dowolnego miejsca. Idealne rozwiązanie dla osób pracujących z domu lub przedstawicieli handlowych, którzy często się przemieszczają.

  • Pozytywny wizerunek firmy – korzystając z hostowanego systemu telefonicznego, nawet małe firmy mogą stwarzać wrażenie dużych organizacji z profesjonalnym systemem telefonicznym.

  • Skalowalność – dzięki wirtualnemu systemowi telefonicznemu firmy mogą dodać lub usuwać linie telefoniczne i numery wewnętrzne według potrzeb.

  • Łatwość obsługi – ponieważ zarządzanie przez użytkownika końcowego jest zbędne w przypadku wirtualnej centrali PBX, łatwiej jest korzystać z niej niż z tradycyjnego systemu telefonicznego.

Więcej informacji