Jakie są metody / żądania i odpowiedzi SIP?

SIP używa metod / żądań oraz odpowiednich odpowiedzi do ustanowienia sesji połączenia.

Metody / żądania i odpowiedzi SIP

Żądania SIP

Istnieje sześć podstawowych rodzajów żądań / metod:

  • INVITE – zapoczątkowanie wywołania przez zaproszenie użytkownika do sesji.

  • ACK – Potwierdza odebranie odpowiedzi na żądanie INVITE.
  • BYE – zakończenie wywołania.
  • CANCEL – anulowanie żądania trwającego.
  • REGISTER – rejestrownie agenta użytkownika i jego lokalizaji (nazwy hosta, IP)

  • OPTIONS – komunikowanie wiadomości o możliwościach wywołującego i wywoływanego telefonu SIP.

Odpowiedzi SIP

Na żądania SIP odsyłane są odpowiedzi SIP. Wyróżnia się 6 klas kodów odpowiedzi w SIP:

  • 1xx – Wiadomości informacyjne.

  • 2xx – Odpowiedzi pozytywne.

  • 3xx – Odpowiedzi przekierowania.

  • 4xx – Odpowiedzi błędnych żądań.

  • 5xx – Odpowiedzi błędu serwera.

  • 6xx – Odpowiedzi błędów globalnych.

Zwróć uwagę na podobieństwo z HTTP – główne zalety SIP to przejrzystość i prostota.

Więcej informacji