The Empowered Receptionist
3CX Switchboard
Out of the Box Failover
Eliminate Data Loss and Downtime
Smartphone Clients
Reinvented for V14
V14 Wallboard
Real-Time Queue Statistics
Learn How to Use 3CX
With our Free Webinars
Free 3CX Certification
Boost your 3CX knowledge

Często zadawane pytania i informacje na temat SIP

SIP (Session Initiation Protocol – protokół inicjacji sesji) został opracowany przez IETFi opublikowany jako RFC 3261.

SIP jest protokołem internetowym do komunikacji na żywo służącym nawiązywaniu i zrywaniu rozmów telefonicznych i wideo-telefonicznych. Jest on protokołem sygnałowym służącym do tworzenia, modyfikacji i kończenia sesji w sieci IP, w których bierze udział jeden lub więcej uczestników. Sesja może oznaczać zwykłą dwustronną rozmowę telefoniczną lub konferencję multimedialną z udziałem wielu osób. SIP umożliwił zaoferowanie zakresu usług trudnego do wyobrażenia zaledwie kilka lat temu: konferencje internetowe, telefonię IP, natychmiastowe przesyłanie wiadomości, komunikację w wykorzystaniem teleobecności, głosu i obrazu, dzielenie się danymi, gry online, dzielenie się aplikacjami i wiele innych.

SIP czyni dla komunikacji w czasie rzeczywistym to samo, co HTTP uczynił dla Internetu, a SMTP dla poczty elektronicznej. Jest on głównym czynnikiem sprawczym odpowiedzialnym za szybką rewolucję telefonii IP. Telefonia SIP wyłoniła się jako praktyczna alternatywa dla tradycyjnych prywatnych central abonenckich. Dzięki systemom telefonicznym SIP dostępne są funkcje, które zwiększają mobilność i wydajność użytkowników, jednocześnie zapewniając znaczne oszczędności w kosztach. Powoduje to, że fizyczne centrale abonenckie stają się przestarzałe.

We tej części znajdują się odpowiedzi na niektóre najczęściej zadawane pytania na temat SIP.