The Empowered Receptionist
3CX Switchboard
Out of the Box Failover
Eliminate Data Loss and Downtime
Smartphone Clients
Reinvented for V14
V14 Wallboard
Real-Time Queue Statistics
Learn How to Use 3CX
With our Free Webinars
Free 3CX Certification
Boost your 3CX knowledge

WebRTC

Obecnie z 7 miliardów ludzi na świecie 3,2 miliarda stale łączy się z Internetem. Nic dziwnego, że liczba osób korzystających ze smartfonów oraz tabletów rośnie tak szybko – teraz na urządzeniach typu smartfon możesz robić praktycznie wszystko. Potrzeba sprawnej komunikacji staje się zatem coraz bardziej widoczna i to właśnie w tym miejscu WebRTC wkracza do akcji.

Ogólnie rzecz biorąc, WebRTC – czyli komunikacja w sieci web w czasie rzeczywistym – stanowi otwarty standard, dzięki któremu komunikacja w czasie rzeczywistym odbywa się bezpośrednio w przeglądarce internetowej. Technologia oparta na otwartym standardzie nie wymaga korzystania z klientów oprogramowania oraz wtyczek, ani pobierania żadnych programów. Celem WebRTC jest standaryzacja na poziomie API w W3C oraz na poziomie protokołu w IETF.

WebRTC jest w trakcie wdrażania zaawansowanych funkcji w przeglądarkach Chrome oraz Firefox. Technologia ta współpracuje z przeglądarkami Google Chrome, Mozilla Firefox oraz Opera. Powodem stworzenia WebRTC było zmierzenie się z kwestiami prywatności, pojawiającymi się w przypadku ujawniania funkcji i strumieni lokalnych.

Dzięki WebRTC przedsiębiorstwa mogą zmienić jakość komunikacji, zapewniając niezawodny i bezpieczny system komunikacji klasy enterprise. Technologia ta usprawni bowiem prowadzenie konferencji w sieci, funkcję rozmów wideo oraz wiele innych funkcji.

Według firmy Disruptive Analysis, do końca 2018 roku liczba indywidualnych użytkowników WebRTC wzrośnie do 1 miliarda, a liczba osób korzystających z tabletów i smartfonów w technologii WebRTC wyniesie prawie 4,7 miliardy.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące WebRTC oraz wiele innych informacji znajdziesz w tym FAQ poświęconym WebRTC.